kwietnia 30, 2017

                            Przez las 


Autor: Emily Carroll
Stron: 208
Cena okładkowa: 49,90 zł
Wydawnictwo: Entliczek
Ocena: 9/10


"Pięć tajemniczych, mrocznych opowiadań o wyprawach w nieodgadnioną gęstwinę. Wybierz się w głąb lasu i zobacz, co tam na CIEBIE czeka..."




Pierwszy raz na moim blogu pojawia się recenzja komiksu, a nie książki jednak sądzę, że warto. Na tę pozycję natknęłam się zupełnie przypadkiem i chwilę potem wylądowała w moim koszyku na stronie internetowej.

Muszę się przyznać, że należę do osób strasznie bojaźliwych, których przeraża mały szmer w nocy. Horrory najchętniej oglądam z zamkniętymi oczami, lecz potem i tak nie potrafię zasnąć przez większość nocy.

Ale już wracam do komiksu! Zupełnie nie spodziewałam się, że będzie tak straszny. Raz wydało ją wydawnictwo, które ma głównie w swojej ofercie rzeczy dla dzieci, a poza tym gdy przyszła przejrzałam ją pośpiesznie i nic nie wywołało we mnie przerażenia. Wszystko się zmieniło wieczorem… usiadłam zmęczona do lektury tej pozycji i już po pierwszych stronach gdy mocniej się w niej zagłębiłam poczułam ciarki na całym ciele. Po prostu dialogi i przerażające obrazki tworzą już nieziemską całość gdy się mknie wgłąb historii. 

W środku znajdziemy pięć opowiadań:
-Dom sąsiada 
-Dłonie Pani są zimne
-Jego twarz cała we krwi
-Moja przyjaciółka Janna
-Rodzinne gniazdo
A także wstęp i zakończenie.


"To przyszło z lasu. Jak większość dziwnych rzeczy"

Jednak nie jest to tak przerażające, żeby potem mieć kłopoty z snem przez kilka kolejnych nocy. Gdy skończymy całość łatwo zrozumieć, że wszystko niosło za sobą morał chociaż jest on mocno ukryty. Cały komiks można przeczytać spokojnie w godzinę, dwie zależy kto jakie ma tępo czytania i czy robimy przerwy.

Na koniec jeszcze kilka słów o ilustracjach, gdyż to one pełnią główną rolę w powieściach. Z kartki na kartkę bardziej tajemnicze i przerażające. Zbliżenia na zęby, twarz. Dodają mroczniejszego klimatu i pozwalają się bardziej zagłębić w opowiadaną historię. Przyprawiają o ciarki i sprawiają, że chcemy przerzucić jak najszybciej stronę jednak na kolejnej obraz jest jeszcze okropniejszy. Autorka ma dobrą, oryginalną kreskę.

Mimo że rzadko sięgam po horrory to chętnie poczytałabym więcej takich opowiadań.

10 komentarzy:

  1. Jupi! Następna recenzja tak świetnie napisana! Zachęcasz przeogromnie tym jak piszesz, tak dalej! *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to nie czytam komiksów, nie wiem dlaczego, zwyczajnie nie potrafię swoich wyobrażeń pogodzić z obrazami tam. Jednak muszę powiedzieć, że bardzo zachęciłaś mnie do przeczytania tej lektury, choć też za horrorami nie przepadam. Twój sposób pisania recenzji jest bardzo przyjemny, chyba tu zostanę ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Cmentarz Zapomnianych Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wiem jak podziękować za takie kochane słowa. Więc dziękuję z całego serduszka! Uciekam na Twojego bloga ^^

      Usuń
  3. Dostałem ten komiks na urodziny w listopadzie i chodż już dawno go przeczytałem to nadal biorę go z półki i przeglądam sobie <3 Polecam każdemu niezdecydowanemu-naprawdę genialny -uwielbiam horrory a ten komiks naprawdę czasem mnie przestraszył <3 i tę piękne ilustacie-kocham ten komiks <3 a wpis fajnie napisany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Właśnie byłam ciekawa jak się podobało osobie, która lubi horrory. :D I ślicznie dziękuję <3

      Usuń
  4. Szczerze mówiąc nie jestem do końca przekonana do komiksów, ale ten prezentuje się interesująco :D
    + piękne zdjęcia ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie pierwszy raz skusiłam się na komiks :D Dziękuję! <3

      Usuń
  5. Ilustracje są piękne,ale nie jestem przekonana do komiksów i nie sądzę,że przeczytam tę książkę w najbliższej przyszłości.Jednak,kto wie.. :)
    Pozdrawiam!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne lecz przerażające ;-; Sama też tak kiedyś myślałam! Więc wszystko jest możliwe :D
    Pozdrawiam cieplutko ^^

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger