maja 02, 2017

Magonia

Magonia


Autor: Maria Dahvana Headley
Stron: 320
Cena okładkowa: 36,90 zł
Wydawnictwo: Galeria Książki

Ocena: 8/10


Główna bohaterka Aza cierpi na chorobę, która zawładnęła jej oddechem. Jest bezsilna w starciu z powietrzem, po skończeniu roczku ma poważne problemy z oddychaniem. Całe jej życie sprowadza się do szkoły, domu i szpitala. Rodziny, przyjaciela i lekarzy. Niedługo skończy szesnaście lat co jest dla niej niezwykle ważne.

"Kiedy miałam dwa lata, twierdzono, że będę miała szczęście, jeśli dożyje sześciu. Gdy miałam sześć lat, mówiono, że będę miała szczęście, jeśli dożyje dziesięciu. Gdy dożyłam dożyłam dziesięciu, wszyscy byli zdumieni i dali mi czas do szesnastu"
 Nie przeraża jej świadomość, że tak naprawdę w każdej chwili może odejść z tego świata. Pogodziła się z tym chociaż nienawidzi o tym rozmawiać i ranić swoich bliskich. Po poznaniu takiej ilości fabuły można rzec, że łatwo poznać zakończenie historii, a jednak nie do końca. Pewnego dnia Aza zauważa statek na niebie, słyszy wzywający ją głos i jeszcze to pióro w jej płucach. Niby jak miała je połknąć?

"Wszystkie te tematy, śmierć i umieranie, to rzeczy, o których w zasadzie nie lubię rozmawiać. Nie jestem przygnębiona. Tylko spieprzona. I to odkąd pamiętam. Nie ma takiej wersji mojego życia, która nie jest spieprzona.
Po pewnym wydarzeniu Ava nagle trafia do tajemniczej krainy. Gdzie niebo jest morzem, a w chmurach pływają statki.


MAGONIA



Dla Azy jest ona prawdziwym rajem. Przebywając tam może swobodnie oddychać w końcu jest silna. Nie musi polegać na innych. Oprócz tego zyskuję ogromną moc. Lecz czy wszystko nie jest zbyt idealne? Nadciąga wojna, która ma odbyć się między Ziemią i Magonią. A Aza ma poważną decyzję do podjęcia.

Książka w pierwszych rozdziałach niewiarygodnie mnie wzruszyła. Potem cała historia potoczyła się w sposób zupełnie dla mnie niespodziewany. I chyba za to tak ją pokochałam. Język autorki jest naprawdę przyjemny a przez książkę mknie się szybciutko. Przepiękna okładka ponownie zachwyca czujne oko czytelnika a do tego mogę Wam zdradzić, że środek jest tak samo piękny. Bardzo polubiłam kilka rozdziałów z perspektywy przyjaciela Azy. Jedyne zastrzeżenie jakie mogę mieć to nagła zmiana fabuły, która nie pasowała mi do początków książki, gdyż zapowiadały one coś zupełnie innego. Czasami cała magiczność zawarta w drugiej krainie była przesadzona.



 Czy polecam? Oczywiście!

14 komentarzy:

  1. Fabuła książki zachęca a Twoja recenzja jeszcze bardziej, gdy tylko kupie na pewno ją pochłonę szybko. Dziękuję Ci za kolejną świetna recenzje, dzięki Tobie poznaje tyle świetnych książek. Dzięki temu jak piszesz swoje recenzje mam przeogromna ochotę ją już czytać! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci! Kupuj jak najszybciej i szybko czytaj ^^
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  2. Książki jeszcze nie czytałam ale chętnie kupię (: Okładka genialna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Od bardzo długiego czasu planuję przeczytać tę książkę, ale jeszcze nie udało mi się je kupić. Zawsze znajdzie się coś innego. Przy kolejnych zakupach, chyba muszę koniecznie ją mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobnie! Niektóre książki czekają okropnie długo aż je w końcu zakupię, a jak już to zrobię leżą zazwyczaj jeszcze jakiś czas na mojej półce. Życzę miłej lektury ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiła mnie ta książka :D Obowiązkowo leci na moja listę "do przeczytania"
    Pozdrawiam ciepło :
    http://ksiazeczka-na-poleczke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Twoja nie jest tak wielka jak moja :D
      Również pozdrawiam

      Usuń
  6. Bardzo mnie zaciekawiłaś. Książkę wpisuję na moją listę "do przeczytania".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to ogromnie :) Mam nadzieję, że będzie miłą lekturą.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Książkę mam zamiar kupić już od paru miesięcy, ale nie mogę się do tego zmusić. Ale Ty zaciekawiłaś :D
    Piękny blog. Obserwuję :D
    miedzykropkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie masz teraz na co czekać! :3 Jej, dziękuję ślicznie :)

      Usuń
  8. Od dawna chcę już przeczytać Magonię. Premierę miała już druga część, a ja w dalszym ciągu nie znam historii. Mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni!
    PS. dołączyłam do grona obserwatorów! :)
    PS2. zapraszam również do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję!
      Dziękuję i uciekam do Ciebie ^^

      Usuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger