maja 14, 2017

🌟Zatrzymać gwiazdy 🌟


Autor: Katie Khan
Stron: 320
Cena okładkowa: 36,90 zł
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ocena: 6,5/10

Ta książka dostarczyła mi tyle emocji, że przez następny czas nie będę mogła o niej zapomnieć…


Akcja książki w większości dzieje się na Ziemi chociaż tak naprawdę nie wygląda ona jak kiedyś. Stany zjednoczone i Bliski Wschód wyniszczyły się przez broń nuklearną. Ludzie zamieszkują teraz Europie, lecz muszą przez to wykonywać przeprowadzki przez co trzy lata. Plusem tego jest poznawanie wielu kultur i języków. A jednym z największych minusów wyzbywanie się uczuć. Osoby które przedwcześnie zapałają do siebie miłością są uznawane za niedojrzałe. A dokładniej takie uczucia są zabronione do ukończenia 35 roku życia.

"Co przyświeca twoim czynom? Ty sam. Nie twoja dziewczyna, twój chłopak, rodzina ani nawet twoje dzieci. Społeczeństwo, któremu każdy może wszystko z siebie dać, jest lepsze. Dlatego wszyscy jako jednostki pracujemy na rzecz utopii, póki nie nadchodzi czas, żeby osiąść w jednym miejscu i założyć rodzinę. A Reguła Par definiuje wiek, w jakim ma to nastąpić, i wynosi on obecnie trzydzieści pięć lat. Indywidualizm oznacza wolność w młodości i rodzinę na starość"

Co do głównych bohaterów to jest ich dwójka. Carys jest pilotką, a Max kucharzem oraz sprzedawcą w rodzinnym supermarkecie. Między nimi budzi się zakazane uczucie, cały świat jest przeciwko ich miłości. Dla pary ukochanych nie ma żadnej nadziei.


Dopóki nie pojawia się misja w kosmosie, na którą oboje wyruszają. Wszystko komplikuję się w straszny sposób, a parze ukochanych zostaje dla siebie tylko 90 minut. Wykorzystując ten czas wspominają swoją historię i w ten sposób możemy w piękny sposób dowiedzieć się jak doszło do ich miłości oraz jak się rozwinęła.


Z reguły nie lubię smutnych książek, ale po tą musiałam sięgnąć. Przedstawiona w niej walka o prawdziwą miłość oraz o przetrwanie jest piękna. To jak bohaterowie za wszelką cenę pragną uratować właśnie tą drugą osobę, nie myśląc o sobie wcale. Do tego mamy przepiękną okładkę, całą w przepięknych i brokatowych gwiazdkach.
Czytaliście? A może macie zamiar?

9 komentarzy:

  1. Następna świetna recenzja, następna książka która dzięki Tobie przeczytam! Masz talent w rękach do pisania recenzji i zachęcania ludzi! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęciłaś mnie :) Skuszę się na nią, jak będę miała okazję ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam już kilka razy na opinię tej książki i jestem zdecydowana, aby ją przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że w ogóle o niej nie słyszałam, ale może być ciekawa :D
    Lubię klimaty, gdzie przedstawiony jest świat po jakimś wielkim kataklizmie lub innym destrukcyjnym przypadku :)

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio, oglądając książki w Epiku, trafiłam na tę powieść i dopisałam ją do swojej listy Must Read. Zainteresowała mnie piękna oprawa i sama fabuła także. Mam nadzieję, że kiedyś złapię tę powieść w bibliotece ;)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger