lutego 28, 2018

Silence

Silence

Autor: Natasha Preston
Wydawnictwo: Feeria Young
Strony: 360


Silence jest specyficzna książka, może z tego faktu, że główna bohaterka nic nie mówi, ale dlaczego tak się dzieje? Zapewne tak jak i mi po przeczytaniu okładki nasunęło się wiele pytań, co to może być za tajemnicą, że dziewczyna z własnej woli zgotowała sobie taki, a nie inny los. Jest to wręcz jakby nie patrzeć, co to przecież musiała być za tajemnica, że ten los jest lepszy od wyjawienia jej?

Oakley jest nastolatka, która już od ponad jedenastu lat skrywa przed całym światem mroczna tajemnice, która mogła, by sprawić, że jej cała rodzina zostanie zniszczona, jeśli to tylko wyjdzie na światło dzienne. Z tego powodu, że ciągle milczy, jest pośmiewiskiem w samej szkole i zapewne by było gorzej, gdyby z tym wszystkim była sama.

Cole jest zawsze przy niej, znają się od piaskownicy i są najlepszymi przyjaciółmi, którzy wiedza o sobie wiele, dlatego martwi ogromnie go stan dziewczyny, sam nie mogąc z niej wydusić ani jednego słowa, chociażby miała coś mało istotnego powiedzieć, jednakże tak się nie dzieje. Dlatego z tego powodu się nie poddaje, od samego początku mu ogromnie kibicowałam, widząc, jak mu zależy na Oakley, jest dla niej wręcz wszystko poświecić, by tylko było jej jak najlepiej. Gdyż jedynie jak się z nimi komunikuje to gesty i nic więcej, jest to wręcz przejmujące, gdy z każdą stroną coraz bardziej trapił mnie stan tej dziewczyny, a przede wszystkim sam fakt tajemnicy kusił mnie tak, że nie byłam w stanie się oderwać od książki.

Sam wątek miłosny zawarty w fabule nie jest wodotryskiem emocji i uczuć, jakie mogą czuć do siebie główni bohaterowie, są one skomplikowane, stłumione a całość tworzy subtelny i miły w odbiorze element w całej książce, widać, że nie jest w żaden sposób wrzucony tutaj na siłę, a jest integralną częścią lektury, bez której by straciła na wartości. Dlatego tym bardziej nas zaskakują różnego rodzaju motywy w tej książce i na pewno tych, którzy często potrafią przewidzieć coś w fabule, będzie w stanie zszokować.

 Ogromną sympatią obdarzyłam dwójkę głównych bohaterów, widać, że łączy ich ogromna więź i nie jest tak łatwo im żyć bez siebie, ale fakt milczenia dziewczyny nie pozwala chłopakowi do niej się zbliżyć. Mieszanka różnych emocji sprawia tu, że czyta się to ogromnie miło i szybko, mimo że nie jest to chuda książka, jest się w stanie szybko pochłonąć ze względu na treść.


Na koniec nic innego mi nie zostaje jak wam ją po prostu polecić, gdyż jest to świetna pozycja, dla których wszystkich w jakimś stopniu ciekawią tajemnice wplecione w akcje, a także sam fakt tego, że nie jest to jedyny wątek w książce, gdy zawsze mamy tutaj wiele motywów i wydarzeń, które potrafią się przyczynić do lepszego odbioru. Zaskarbiła sobie u mnie miejsce i na pewno jest to jedna z tych książek z tajemnicą, która czytałam od jakiegoś czasu, do reszty mi się spodobała pod każdym kątem.

2 komentarze:

  1. Minie też zaciekawił opis książki i chciałam po nią sięgnąć,ale na razie mam inne książki na półce wiec ta bedzie musiała poczekać. Ale jestem jej bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam gdy w zapowiedziach widziałam tę książkę i już wtedy byłam zaintrygowana :) bardzo chętnie przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger