lipca 04, 2017

Historia pszczół

HISTORIA PSZCZÓŁ

Wydawnictwo: Literackie
Stron: 516
Ocena: 9/10


Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę jak wielkie znaczenie w naszym życiu małą malutkie stworzenia, które najczęściej swoją obecnością doprowadzają nas do głębokiej irytacji bądź ich po prostu nie dostrzegamy. Jednak gdyby tak naprawdę zniknęły, mogłoby to głęboko odbić się na naszym życiu. 


Do moich ulubionych książek zaliczam wyłącznie te, które oprócz rozrywki, którą zapewniają czytelnikowi sprawią, że otworzę się na nowe dla mnie sprawy, a także pozwolą pogłębić mi swoją wiedzę o kolejne nieznane mi rzeczy. Właśnie do takich książek ze śmiałością mogę zaliczyć „Historię pszczół” 



W książce znajdziemy 3 historię w odrębnych czasach, które na pozór nie mają ze sobą nic wspólnego. 



Pierwszym z nich będzie William mężczyzna żyjący w 1852 roku. Po pewnym wydarzeniu dopadła go depresja i przez wiele miesięcy nie wstawał z łóżka. Okropnie schudł, a jego ciało straciło jakiekolwiek siły. Po odwiedzeniu go w pokoju przez jedynego syna zarazem najstarszego z rodzeństwa odzyskuję powoli siły i powrócić do dawnego życia, w którym był przyrodnikiem. Wpada na pomysł, aby skonstruować ulepszoną wersję ula, która ułatwi używanie. Nie zdaję sobie sprawy, że nie jest jedynym, a na podobny pomysł już ktoś wpadł.



George żyje w świecie współczesnym, gdyż w roku 2007. Jest on drugą z głównych postaci i zajmuję się prowadzeniem rodzinnej hodowli pszczół. Dba o nie niezwykle i obdarza wielką miłością, sam nie wyobraża sobie życia bez tej pracy. Swoją wielką pasję, jaką są dla niego pszczoły pragnie przekazać swojemu synowi, który właśnie po to poszedł na studia, aby odziedziczyć rodzinny biznes. Chłopak jednak nie podziela zainteresowań ojca i marzy o czymś zupełnie innym. Do tego pszczoły w tajemniczych okolicznościach zaczynają ginąć.



Ostatnią bohaterką jest Tao. Kobieta żyje w 2098 roku w świecie pozbawionym pszczół. Ludzie, aby jakoś przeżyć ciężko pracują po kilka godzin zapylając rośliny. Gdyż tylko to dostarczy im pożywienia, aby przetrwać. Po trzeciej wojnie światowej świat przeżywa ogromny kryzys i tylko Chiny jakoś sobie z tym radzą. Pragnie uratować swojego ukochanego synka Wei-Wena, który mógłby uniknąć losu ciągłej harówki, gdyby okazał się niezwykle inteligentny jednak chłopiec tajemniczo znika, a kobieta za wszelką cenę postanawia go odnaleźć.



Myślę, że po książkę powinien sięgnąć każdy. Nie zwracajcie uwagi na tytuł, który może sugerować nudny poradnik o pszczołach czy coś podobnego. Lektura jej pozwoli nam otworzyć oczy na otaczający nas świat, malutkie owady, które są tak dla nas ważne i gdyby nie one czekałaby nas zagłada. Powinniśmy dbać o otaczającą nas przyrodę i nie zamykać się na nią. Ogromnie Wam polecam!

20 komentarzy:

  1. Ja właśnie zawsze byłam sceptycznie nastawiona do tej pozycji, ale chyba w tej chwili zmieniłam zdanie. A ta okładka jest piękna! :)

    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie :D Co do okładki to jest przepiękna i o wiele bardziej podoba mi się od poprzedniej :)

      Usuń
  2. Pszczoły zawsze mnie ciekawily a ze ktoś ich przedstawił w taki sposób znaczenie i upadek tylko mnie zachecilo do sięgnięcia po ta pozycję! ^-^

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna recenzja,a Twój blog jest tak słodki i cukierkowy, że aż miło się go czyta :D
    https://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowałaś mnie tą recenzją, ja również lubię, kiedy książki poza rozrywką niosą ze sobą również pouczającą treść.
    mamawswiecieksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba niestety bym się z nią męczyła :/ O ile miód uwielbiam to te wszystkie owady... Mnie przerażają xD To taka trauma z dzieciństwa :P
    Obserwuję! :D

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj...nie ma czego się bać. A przeczytać naprawdę warto :D

      Usuń
  6. Zapowiada się całkiem ciekawie...chociaż pszczoły zawsze trochę mnie przerażały, więc nie wiem, czy odważę się po to sięgnąć...
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakbyś czytała mi w myślach, kiedyś sądziłam, że to poradnik o pszczołach XD

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie zachęcał mnie opis jak i sam tytuł, ale Twoja recenzja zmieniła moje zdanie, może po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. jako wnuczka pszczelarza, kolejna lektura obowiązkowa dla mnie do przeczytania. a recenzja jeszcze bardziej zachęca!

    paulina-czyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Tytuł strasznie nietrafiony. Skutecznie mnie zniechęcił, jednak po Twojej recenzji chyba po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam,
    maobmaze

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem świeżo po lekturze. Faktycznie jest to pozycja godna polecenia, zmuszająca do przemyśleń.
    Pozdrawiam
    http://ksiegozbiorczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger