lipca 16, 2017

Czytelniczka



Wydawnictwo: Bukowy las
Autor: Traci Chee
Stron: 472



Szesnastoletnia Sefia już od najmłodszych lat zaznała brutalnego życia, po tym, jak zabito jej ojca, a jedyne co po nim zostaje dziewczynie to tajemnicza książka. Wraz z ciotką Nin uciekają do puszczy. Tam dziewczyna uczy się tropić, polować, a nawet kraść, by tylko jak najlepiej umożliwić sobie i ciotce przeżycie w świecie pełnym okrucieństwa.


Jednak jej ścieżka życiowa znowu zostaje surowo potraktowana, gdyż napastnicy porywają Nin. Naszej bohaterce zostaje jedynie odszukanie ciotki, zrozumienie, do czego służy książka należąca do ojca czy zemsta na mordercach swojego rodzica. Na pomoc przychodzi jej również tajemniczy łucznik, który uczestniczy z nią w podróży i zapewnia pomoc. Jednakże to nie koniec jej problemów, dziewczyna nie radzi sobie z czytaniem, a to sprawia, że nie ma jak zacząć lektury tajemniczej książki. Gdy pismo w tym świecie nie zostało przez nikogo odkryte a wszystko, co ludzie wiedzą zostaje przekazane najprostszym sposobem, mowa. Staje się więc ona magicznym artefaktem, który jak później się dowiadujemy posiada potężna moc.

Główną bohaterką prezentuje sobą odwagę, samodzielność, a także uparcie i trwale dąży do wyznaczonego sobie celu. Nie poddaje się mimo przeciwności losu.

Cała książka ma charakter przygodowy, dzięki czemu nigdy nam nie zabraknie akcji w książce, czym dalej się zagłębiamy w ten świat tym, o wiele lepszy się staje pod względem fabuły. Czyta ją się przyjemnie, a akcji jak już wspomniałam nie brakuję.

Pozwolę sobie jeszcze rozczulić się nad częścią graficzną książki. Przepiękna okładka w środku zaś znajdziemy jeszcze piękniejszą mapę, rozdziały, a także fragmenty wycięte jakby ze starej księgi.

15 komentarzy:

  1. Dodałam do listy "do przeczytania", bo zapowiada się naprawdę nieźle :) No i okładka faktycznie piękna :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła wydaje mi się być nietuzinkowa i szalenie ciekawa. Do tego fakt, że jest to przygodówka. Same smakołyki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem jej bardzo ciekawa :D Chyba ją zamówię w najbliższym czasie ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Często widywałam tą książkę w księgarniach, ale dotychczas nie zwracałam na nią uwagi. Może nadszedł czas aby to zmienić? :)
    Zostaję tu na dłużej ;)
    milowebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się świetnie. Być może niedługo ją przeczytam :)
    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tę książkę i jestem nią bardzo rozczarowana. Moim zdaniem autorka miała dobry pomysł, jednak nie wykorzystała w pełni jego potencjału.

    Pozdrawiam serdecznie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam przygodowki! Skoro Ty ja polecasz to na pewno po nia siegne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Puszcza ,zagadki ... coś mi to przypomina ,ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Narazie się wstrzymam z lekturą ,ale może kiedyś po nią sięgnę 😸

    http://libros-de-luna.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger