lipca 09, 2018

Ilustrowany Harry Potter!

Harry Potter. Tom 2. Harry Potter i Komnata Tajemnic (wydanie ilustrowane) & Harry Potter. Tom 3. Harry Potter i Więzień Azkabanu (wydanie ilustrowane)

Autor: Rowling J.K.
Wydawnictwo: Media Rodzina


Ostatnio w moje ręce dostała się druga i trzecia część ilustrowanego Harrego Pottera. Byłam z tego powodu ucieszona niezmiernie, gdyż sam cykl ogromnie kocham, a co dopiero gdy można dostać jej ilustrowaną wersje. Swoją drogą już pierwszy tom zachwycił mnie swoją jakością i wykonaniem na tyle, że nie mogłam się doczekać aż ponownie sięgnę po dalsze części, by na nowo zachwycać się graficzną zawartością lektury. To w jaki sposób artysta potrafi przedstawić swoją wizję świata, urzekło mnie do reszty. Nie jest to łatwe aby w tak popularnym i znanym cyklu coś jeszcze ciekawego stworzyć, nawet jeśli jest to ze strony artystycznej, a pomimo tego wszystko komponuje się w przyjemną, przyjazną zawartość, która bez wątpienia znajduje swoje miejsce u mnie na głównej półce. Każdy obraz, który jest nam dane zobaczyć w książce, nie wyprzedza fabuły co nie raz w takich ilustrowanych książkach, mnie denerwowało, nawet jeśli rysunki były raptem na kilkadziesiąt stron, potrafiło drażnić. Tutaj dostajemy coś, co na pewno w żaden sposób nie wywoła u nas zgrzytu a zachwyt każdą stroną. Ponownie łapałam się na fakcie, że zamiast w tym wydaniu przeczytać książkę, przerzucałam stronę za stroną i podziwiałam ilustracje. Zawsze takie egzemplarze są dla mnie kunsztem, jakim może się pochwalić rysownik. Warto mimo wszystko przypomnieć, chociaż w skrócie, jaka treść zawierają drugi i trzeci tom z cyklu o Harrym Potterze. 

Pierwszy z nich jest zatytułowany jako „Komnata tajemnic”, opowiada on o dalszych losach naszego głównego bohatera, który z utęsknieniem czeka na powrót do szkoły magi. Jednak przed powrotem ostrzega go ktoś przed czającym się złem za tajemniczymi drzwiami. Co takiego w sobie kryje tytułowa komnata tajemnica? Co naszego bohatera i jego przyjaciół spotka na drodze?

„Więzień Azkabanu”- z pilnie strzeżonego więzienia dla czarodziejów ucieka jeden z najniebezpieczniejszych magicznych przestępców. Kim właściwie jest, że od czasu swojej ucieczki usilnie stara się znaleźć Harrego? W tym wszystkim poznajemy nowego nauczyciela od obrony przed czarną magią, jak i przeszłość samego profesora Snape’a. 

 Jest to swojego rodzaju odświeżenie całej serii jak i ujrzenie jej nie tylko poprzez słowa, a także ilustracje, których jest tu dużo i w różnorodnej ilości. Przyczyniło się to na mój przemiły odbiór i przypomnienie sobie w taki sposób początków historii samego Pottera .Bez wątpienia jest to inna forma niż tylko dostrzeganie świata przez tekst, a oczy jakiegoś artysty, który przelał to na kartkę.

Myślę, że każdy fan Harrego powinien mieć to wydanie na swojej półce! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger