czerwca 04, 2017

Twierdza Kimerydu


Autor: Magdalena Pioruńska
Stron: 443
Cena okładkowa: 38,00
Wydawnictwo: Novae Res


Polscy autorzy coraz częściej goszczą na moich półkach. Kiedyś praktycznie w ogóle ich nie czytałam, a teraz bardzo tego żałuję, gdyż naprawdę mam w czym wybierać. Ogromnie się cieszę, że tak się do nich przekonuję, gdyż dzięki temu odkrywam takie perełki jak ta.

Dinozaury… dawno już wyginęły prawda? Właściwie to niekoniecznie. Gdyż autorka w tej pozycji przywróciła im swoją dawną świetność! A jakby tego było mało to ludzie przechodzą mutację, przez którą stają się pół człowiekiem i pół dinozaurem. W całą akcję są wplątane kompilacje polityczne, które jeszcze mocniej napędzają całą akcję. Bardzo szybko zżyłam się z bohaterami. Każdy z nich jest odmienny na swój sposób. Anna wybitna antropolog, która cudem uniknęła śmierci uratowana przez Tyrsa będącego właśnie hybrydą. Oddanego bardzo swojej rodzinie. Tulisz… a może Tulia? Ta postać także nie obeszła się bez zdobycia mojej sympatii.

Pomysł przemiłej autorki na samą fabułę jest oryginalny, a dla mnie osobiście wręcz genialny! Kiedy macie dość wszędzie powtarzających się schematów książkowych to sięgajcie po tę książkę bez zastanowienia. Na pewno się nie zawiedziecie! Akcja książki toczy się w Afryce co dla mnie także pozostaję przemiłym urozmaiceniem. W końcu jak wiele znamy takich książek? Wspomnę jeszcze o akcji, która dzieje się tak szybko, że czasami miałam wrażenie jakbym zamiast kilku stron przeczytała już pół książki. Nie ma mowy, aby odczuwać przy jej lekturze znużenie. Całość jest wręcz nasączona wydarzeniami, przez które nie da się nawet na chwilę oderwać od książki. Wszystko to sprawiło, że pochłonęłam ją ogromnie szybko. Trochę rozczulę się nad przepiękną grafiką książki zarówno okładką, jak i komiksowymi wstawkami w środku. Uwielbiam ją i mogę się w nią wpatrywać godzinami, a robienie jej zdjęć to największa przyjemność.

5 komentarzy:

  1. Zapowiada się intrygująco. Muszę ją mieć i przeczytać, bo czuję, że również mi się spodoba!
    Buziaki ♥
    Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno po nią sięgnę, tym bardziej, że chcę sięgać po książki polskich pisarzy jak najczęściej, bo można znaleźć prawdziwe książkowe perełki :) Świetny blog!

    http://pomiedzyrozdzialami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od jakiegoś czasu chciałabym to przeczytać :D Może kiedyś się uda ^^

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger