czerwca 02, 2017

Do zobaczenia nigdy 

Autor: Eric Lindstrom
Stron: 356
Cena okładkowa: 36,99 zł

Wydawnictwo: YA!


Pierwszą rzeczą, która mnie ogromnie zaciekawiła w tej pozycji jest sam tytuł „Do zobaczenia nigdy” W końcu przedstawia dwa przeciwne ze sobą znaczenia.

Główną bohaterką jest Parker Grant, osoba której życie składa się z wielu nieszczęść. W końcu jej świat dookoła jest cały spowity w ciemności, czerń to jedyny kolor, który jest w stanie ujrzeć. Chcecie wiedzieć kto stracił rodziców? Tak, właśnie Parker. A kto mógł zostać zraniony tak mocno, aby ta osoba straciła zaufanie do tej osoby? Znowu Parker…

Muszę przyznać się, że ja sobie nie wyobrażam, aby spotkała mnie, którakolwiek z tych tragedii. Dlatego tak bardzo szanuję dziewczynę, która ma w sobie tyle siły i determinacji by nie załamywać się, a także być tak dzielną. Radzi sobie sama, a wysoka troska ze strony innych potrafi ją drażnić. Chociaż nie była moją ulubioną postacią w całej historii to budziła we mnie odczucie wielkiego podziwu.

Największe gratulacje dla autorki tej książki, za emocję które wywołuję w czytelniku i relacje w niej przedstawione. A także poruszenie ważnych życiowych odczuć. Główna bohaterka mimo posiadania wielkiej szczerości i problemów, które ją dotknęły potrafiła wesprzeć i nie odwracać się na krzywdę innych. Postacie drugoplanowe wcale od niej nie odbiegały, a nawet pokochałam je jeszcze mocniej. Wszystko jest przedstawione w żywy, realistyczny sposób.

Poruszane w książce problemy są i będą zawsze ponadczasowe. Każdy w naszym życiu widzi osoby, które zmagają się z brakiem tolerancji, a ta książka może innych wiele nauczyć. Wzloty i upadki przedstawione w nastoletnich przyjaźniach. Dzięki historii Parker możemy utożsamić się z osobą niewidomą. Bo tak naprawdę nie mamy pojęcia co odczuwa ta osoba w środku swojego serca, umysłu. Mimo momentami ciężkiego charakteru bohaterki w pełni byłam w stanie ją zrozumieć.

Nigdy nie czytałam podobnej książki, ale jeśli kiedykolwiek będę miała okazję przeczytać bliźniaczą to z wielką chęcią to zrobię. Wiele zaczerpniętych z niej mądrości pozostanie ze mną do końca.

"Bo tak naprawdę nie da się poznać drugiego człowieka. Nie do końca. "
Eric Lindstrom – Do zobaczenia nigdy

11 komentarzy:

  1. Wpierw kilka słów o samej Twej pisowni. Bardzo mnie cieszy to ze się rowijasz i udoskonlasz swój styl pisania. Przez moment miałem wrażenie ze czytam recenzje jakiegoś redaktora z wydawnictwa! Tak świetnie Ci wyszło! *-* Co do książki, bardzo ciekawa, poruszająca na pewno interesujący temat. Dzięki Tobie po nią na pewno sięgnę! Dziękuję i coraz więcej życzę sukcesów! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko, bez przesady! :D Bardzo się cieszę, że zachęciłam Cię do jej przeczytania ^^

      Usuń
  2. Wpadam z rewizytą i już odnoszę się do książki... Przeczytałam recenzję czy dwie na temat tego tytułu i już wcześniej byłam przekonana, że ją przeczytam. Ty tylko utwierdziłaś mnie w tym przekonaniu.

    Pozdrawiam, Oktawia
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i podobała mi się. Na dodatek trzymałam kciuki za takie zakończenie, a nie inne, ponieważ zdecydowanie shippowałam Parker z pewnym chłopakiem :D

    Pozdrawiam, Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  4. I kolejna do kolejki! Na początku nie byłam przekonana do tej pozycji, ale chyba się skuszę.

    Pozdrawiam,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem świeżo po przeczytaniu i naprawdę bardzo mi się podobała! Zainteresowała tematem i jego przedstawieniem.

    zapraszam do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo się cieszę. Mam nadzieję, że trafi do dużego grona odbiorców :)

      Usuń
  6. Ja jestem bardzo tolerancyjna. Zaś co do odczuć to szczerze : nie wiemy co czuję druga osoba ,albo o czym naprawdę myśli ,czy jest widoma ,czy nie. Możemy tylko się domyślać ,ale tak naprawdę nie wiemy. Każdy radzi sobie w inny sposób. Niektórzy w ogóle sobie nie radzą. Inni tylko udają ,że wszystko gra. Co odczuwamy ,wiemy tylko sami. Nikt tak naprawdę nie wie ,czy to jak się zachowujemy ,czy co robimy to nie jest tylko gra ,pozory. Wiele osób nosi maski i udaje kogoś innego ,więc tak naprawdę nie możemy się z nią utożsamić ,bo ani autorka ,ani my nie wiemy co odczuwa taka osoba ,ani nikt inny. Nie czytałam książki ,ale autorka przedstawiła co może czuć taka osoba ,a prawdę powiedziawszy każdy zareagowałby inaczej. Ile ludzi - tyle reakcji. Nie chcę Cię urazić ,ani nic - po prostu faktem jest to ,że to co naprawdę ktoś odczuwa ,wie tylko i wyłącznie ta osoba. Co do samej książki : słyszałam o niej i jest to coś dla mnie nowego ,ale to chyba nie moje klimaty.

    http://libros-de-luna.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Podróż do krainy książek , Blogger